[educatie/dezvoltare] Cursuri de spaniola la Institutul Cervantes

Standard

Am inceput de curand cursul de spaniola de la Institutul Cervantes, dupa mult timp in care mi l-am dorit! Imi place mult limba spaniola, am facut 6 ani in scoala, insa era timpul sa lustruiesc un pic acele cunostinte. Si iata-ma inscrisa la un curs de 2 luni, ce se desfasoara de 2 ori pe saptamana, cate 2 h – total 40 h.

Scriu acest post pentru cei care s-au gandit fie sa inceapa sa invete limba spaniola, fie dorind sa isi ajusteze cunostintele, fie sa obtina o certificare recunoscuta international. Voi scrie aici cateva informatii utile pentru cei care se incadreaza in categoriile de mai sus si vor o recomandare in legatura cu aceste cursuri.

1) Cursurile sunt pe nivele A1-A2, B1-B2 si C1-C2, corespunzator nivelelor incepator (A1-A2), intemediar si superior (B1-B2), avansat (C1-C2); din cate am inteles o certificare pe nivel intermediar sau superior este suficienta si graitoare atunci cand vine vorba de competenta in limba spaniola; nivelele avansate sunt mult mai grele si includ mult mai multe elemente culturale.

2) Cursurile au rolul de familiarizare cu limba spaniola sau de pregatire pentru examenul D.E.L.E (Dipoma de Espanol como Lengua Extranjera), care poate fi, de asemenea sustinut pe toate nivelele; puteti da examenul fara a face cursurile, daca va simtiti pregatiti. Odata ce luati examenul, diploma este recunoscuta international.

3) Cursurile se desfasoara la sediul Institutului, pe anumite perioade, se gasesc intr-o varietate de nivele, orare (dimineata, seara, in weekend), tipuri (generale, intensive, pentru copii) si au o preturi cuprinse intre 130 si 300 de euro, in functie de nivel.

Cam care este procedura pentru inscriere la curs?

In primul rand, trebuie sa mergeti la sediul Institutului Cervantes pentru o pre-testare, denumita test de nivel. Testul are rolul de a va plasa intr-una dintre categoriile cursurilor. Il puteti da in fiecare zi de luni pana vineri intre orele 10.30-12.30 si 15.30-17.30. Dureaza in jur de 40 de min, are o proba scrisa si una conversationala, iar rezultatul la test si recomandarea de nivel le primiti in 10 min. Cu foaia cu recomandarea mergeti la secretariat, unde, dupa ce va alegeti varianta de orar convenabila corespuzatoare nivelului, va puteti inscrie pe loc. Atentie insa, pentru a va inscrie trebuie sa achitati taxa de curs atunci.

Pentru detalii, vizitati pagina de cursuri a site-ului Institutului sau faceti o vizita la secretariat.

Despre curs, in cateva cuvinte

Desi nu am fost decat la 2 sedinte, va pot spune cateva cuvinte despre cum este la curs: profesoara este o persoana competenta, joviala si dispusa sa iti ofere raspuns la nelamuriri. Am regasit atitudinea aceea relaxanta si zambitoare pe care o au spaniolii si mi-a placut tare mult! Si, nu in ultimul rand, are graiul acela tipic spaniol!

Ca si materiale, fiecarui cursant i se ofera un manual realizat de autori spanioli, structurat pe unitati, manual ce trebuie inapoiat la sfarsitul cursului. Au loc discutii libere pe diferite teme si, ceea ce imi place, discutiile au si un element de cultura spaniola din diferite domeni, asa ca veti afla lucruri interesante!

Pentru studiu suplimentar vi se pune la dispozitie accesul gratis pe durata cursului la biblioteca din cadrul Institutului. Gasiti acolo cam tot ce va doriti in materie de materiale: carti de gramatica, carti cu exercitii de pregatire pentru D.E.L.E, literatura spaniola clasica si contemporana, literatura spaniola tradusa in romana, literatura universala tradusa in spaniola, materiale audio-vizuale – filme si muzica spaniola si chiar carti precum „Spaniola pentru negocieri”.

Asadar, recomand cu incredere cursurile de limba spaniola de la Institutul Cervantes!

2 responses »

  1. Aceste cursuri sunt numai pt cei care au deja niste cunostinte de lb spaniola, nu?Mai mult pt pregatirea pt DELE..Pare interesanta descrierea ta.Si eu as vrea sa ma inscriu la cursuri de spaniola, dar nu stiu deloc gramatica..stiu sa vorbesc si inteleg in proportie de 80% ce vorbesc spaniolii. Ce cursuri mi’ai recomanda sa fac?

    • In primul rand, trebuie sa mergi la un test de nivel. Acolo vei sta de vorba cu un profesor nativ si vei avea si un test de gramatica si, in functie de acestea, el te va recomanda pentru un nivel anume. Nu trebuie sa ai cunostinte de spaniola musai (pt asta sunt cursurile A si A2, care sunt cu profi romani) si nu sunt doar pentru pregatirea pentru DELE, pentru asta au cursuri speciale. Eu am facut pentru reactualizare strict. Poti oricum sa dai si DELE dupa ce le urmezi si pe astea generale, doar ca platesti o taxa de vreo 200 -300 de ron si dc nu il iei, practic banii sunt pierduti. Sper ca ti-am raspuns la intrebari, daca mai ai nelamuriri scrie-mi.

Lasă un răspuns

