ZIUA 23 (Guest Post) – Hai in Bucovina, hai in statiunea Gura Humorului!

Standard

Cu prilejul sosirii sarbatorilor de iarna si a zapezii insasi, am facut o mini-excursie de o zi in statiunea Gura Humorului. Chiar langa autogara am fost ”intampinati” de o mocanita clasica si cateva vagoane vechi cu busteni. Desi avea farurile aprinse, locomotiva cu aburi era inactiva. Totusi, pe langa vagonul de unde se puteau cumpara popcorn, ceai sau vin fiert, erau niste indicatoare care invitau la o „Plimbare cu mocanita” in Parcul Arinis.

Mocanita inactiva din Gura Humorului
Photobucket

Peron de imbarcare pentru Mocanita
Photobucket

Am mers de-a lungul paraului Humor si a caii ferate inguste pana am ajuns in Parcul Arinis. Ca tot am amintit de calea ferata – programul mocanitei este de la 14.30 la 19.30 in timpul zilelor saptamanii, iar sambata si duminica de la 10 la 20-30, cu o scurta pauza intre 12-30 si 14-30. Pretul unei calatorii este de… „o para chioara” (altfel spus, e de ajuns un sincer „multumesc” domnilor mecanici de locomotiva).

Parcul Arinis, cu aleile parcurse de o cale ferata ingusta
Photobucket

Pod suspendat peste raul Moldova
Photobucket

Pofticiosi de derdelus, am trecut podul suspendat de peste raul Moldova cu apele sale reci. La o aruncatura de bat de ski se afla si celebra partie „Soimul” din Gura Humorului. Daca ar fi sa o descriem, am putea spune ca partia are un grad mare de dificultate, se intinde pe o lungime de 1462 de metri. Statia inferiorara de imbarcare pe telescaun se afla la 473 de metri deasupra nivelului marii, iar inaltimea maxima unde ajunge telescaunul si de unde skiorii profesionisti se pot avanta este de 756 de metri.

Baza partiei de la Gura Humorului
Photobucket

Deocamdata partia nu era acoperita de zapada in totalitate, insa conform prognozelor meteorologice si cu ajutorul tunurilor de zapada artificiala, skiorii vor putea atinge viteze uluitoare dupa Craciun. Noi ne-am limitat in a folosi derdelusul de la baza partiei, dar a fost de-ajuns sa ne accidentam la maini si la picioare. Ne-am dat cu sacul, cu pinguinul si cu skiurile alaturi de alti copii, parinti si bunici dornici de distractie. Intre timp, instalatia de telescaun se pusese in functiune, astfel ca am facut o plimbare pana in varful partiei de unde am putut admira tot municipiul Gura Humorului.
Partia cu grad de dificultate avansat din Gura Humorului

Partia Soimul
Photobucket

Gura Humorului vazuta din varful partiei Soimul
Photobucket

Dupa cateva ore in care ne-am simtit bine pe partia Soimul, am fost chemati de sasaitul mocanitei. Ne-am despartit de statia de telescaun si partie si am ajuns pe teritoriul parcului Arinis. Aici, pe linia ferata de ecartament ingust, se afla o locomotiva cu aburi capabila de 15 km/h. Locomotiva avea 3 vagoane si multe locuri pentru calatorii dornici de plimbare. In locomotiva statea un mecanic care avea sa plimbe calatorii din parc si pana aproape de soseaua principala a Gurii Humorului.

Un colt de rugaciune si de adapost
Photobucket

Mocanita, pregatita de plimbare
Photobucket

Trenul cu turisti in Gura Humorului
Photobucket

La final, dupa o plimbare cu mocanita in care am putut auzi suierul specific fluierului cu aburi si am simtit fumul iesit din cazanul locomotivei, ne-am luat ramas-bun de la Gura Humorului. Nu inainte de a incheia aceasta relatare, ne permitem sa va invitam la un peripluu moldav pe malurile raului Humor pentru a va bucura de un vin fiert la poalele partiei Soimul, de adrenalina si distractie si de o plimbare nostalgica cu Mocanita!

Fotoreportaj realizat de mishu88.

One response »

  1. Pingback: ZIUA 23 (Guest Post) – Hai in Bucovina, hai in statiunea Gura Humorului! - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

