[crafts] Tutorial „Globulet – arici”

Standard

Am invatat aceasta decoratiune cand eram mica de la o vecina si de atunci, aproape in fiecare an in apropierea Craciunului incep realizarea a noi asemenea globulete. Arata foarte frumos in brad si sunt tare mandra cand le vad acolo la loc de cinste.

Pentru realizarea acestor globulete este nevoie de hartie care sa aiba una dintre suprafete de staniol. Acest tip de hartie se gaseste la unele bomboane de pom, ciocolate sau in interiorul pachetelor de tigari. Eu am achizitionat mult material de pe vremea cand tatal meu fuma, iar acum am materie prima destula pentru aceste mici frumuseti.

Alte materiale:
-pahar pentru desenarea cerculetelor
-foarfeca
-ac si ata
-nasturi – cate 2 pentru un globulet –
-rigla
-creion de lemn

Realizarea lor incepe cu crearea unor cerculete de 5-6 cm diametru si decuparea lor. Acestea sunt apoi taiate in 8 parti egale – trasate cu creionul – avand grija sa lasam centrul netaiat.

Photobucket

Se ia fiecare parte din cele 8 taiate si se ruleaza cu ajutorul unui creion de lemn, astfel incat sa arate ca un cornet– vezi poza.

Photobucket Photobucket

La final iese o steluta cu 8 colturi, care poate fi chiar ea o decoratiune.
Dupa ce ati realizat un numar suficient de stelute –eu folosesc 14-15 la un glob – acestea se insira pe o ata cu ac una dupa alta, prin centrul lor. Ata are la capat un nasturas, pentru stabilitatea globuletului.

Photobucket Photobucket Photobucket

Dupa ce au fost insirate stelutele, se pune la capat un alt nasturas si se apuca cu cate un deget ambii nasturi. Prin apasare se va obtine un globulet – arici.

Photobucket

Se trage apoi de ata in ambele directii si se innoada ata pentru ca stelutele sa stea cat mai stranse si apoi se formeaza o agatatoare.

Photobucket

Cam asa trebuie sa arate la sfarsit:

Photobucket

Mai jos aveti o imagine cu realizarea globuletului in cativa pasi simplii. Daca aveti material si rabdare va sfatuiesc sa incercati pentru ca rezultatul este pe masura!

Enjoy!

Photobucket

PS – Gloubuletul meu a aparut pe un site strain cu ornamente de Craciun si particip cu acesta la un concurs organizat de acest site. Link catre articol aici.

17 responses »

  1. Pingback: Christmas in September :P « Springflower24's Blog

  2. Cu placere si merci si eu pentru comentariu, e important pentru mine sa primesc feedback de la voi, cei care imi vizitati blogul! Pentru alte idei cu decoratiuni si idei pentru Craciun, te invit sa revii in luna decembrie pe blog, am deja idei de tutoriale noi :D

  3. Merci de comment! da, e chiar de efect si funky asa..numai ca voiam sa te intreb cu ce fel de hartie vrei sa il faci?
    eu am incercat chiar acum cu hartie normala si nu prea stau tepii, mai stau daca bagi lipici in acelasi timp in care rulezi hartia cu creionul, dar nu se compara cu hartia cu staniol…si din pacate nu mai stiu de unde sa fac rost de astfel de hartie. Sa mi spui cum ti-a iesit si ce fel de hartie ai folosit!

  4. Pingback: Recapitulare “Idei de Craciun by Springflower” 2009 « Springflower24's Blog

  5. Pingback: 2010 in review « Springflower24's Blog

  6. Pingback: Origami Day 22 – Ornament | Elyda

  7. Floricica,ai un site super,cu idei absolut grozave.Daca mai ai idei ,posteaza-le imediat si da-mi de stire .M-ar interesa si niste idei de Halloween ,pt anul viitor.Astept noile tale postari.

      • Da, doar ca acela este un material mai fragil si se vor strica mai usor. O varianta mai sigura este cu hartie de cadouri pe care o lipesti la capete ca sa se mentina forma de arici. La foile din pachetele de tigari statea singura. Multumesdc de apreciere, zilele astea mai urmeaza ceva bloguri cu tematica.

Lasă un răspuns

