Locomativa “Aburoasa” pentru ziua prietenului meu!

Standard

Cum prietenul meu este pasionat de trenuri, mi-am pus in gand, inca de anul trecut, sa aiba un asemenea tort de ziua lui. In weekend a fost ziua lui de nastere si cu ceva timp inainte am inceput sa caut pe net daca cineva a mai facut asa ceva si cum se face.

Am gasit cateva modele interesante si din ele mi-am ales modelul unui tort locomotive acoperit cu ciocolata. Atata ca nu am respectat retetele de acolo, nici cea a blatului pandispan, nici cea a umpluturii in totalitate, insa ideile pentru decor mi-au placut mult si am mai adaugat si eu. In principiu, am avut ca model pentru realizarea trenuletului acest post: tort trenulet.

Cu o seara inainte am copt, cu ajutorul mamei mele, 2 pandispane in tavi de chec, ca sa aduca mult cu forma dreptunghiulara pe care mi-o doream.

A doua zi de dimineata a urmat taierea pandispanelor, pe cel mare l-am taiat pentru realizarea corpului locomotive si cabinei, pentru ca a fost suficient de mare si din cel mic am decupat turnuletele cu ajutorul unei forme pentru prajituri. Fiecare din cele 2 bucati mari au fost taiate transversal pentru a fi umplute cu crema.

Crema a constat dintr-o crema mascarpone, facuta simplu cu ou si zahar(la 250 gr Mascarpone, am pus un ou si un sfert de cana de zahar) si apoi acoperita cu piersici de compot, taiate subtirel. Cu zeama de la compot am insiropat tortul (l-am insiropat cam putin, mai mergea). Dupa asamblarea lui, l-am acoperit cu crema Nutella, e destul de dificil, caci nu se intinde prea usor. A urmat decorarea lui: rotile din biscuiti biskrem, geamul si farurile din bomboane m&m’s si sinele din bucati de napolitate Joe!

Sarbatoritul a fost foarte placut surpins si bucuros (l-a botezat “Aburoasa”, fiindca reia modelul locomotivelor cu aburi) si eu ma bucur ca tortul a iesit precum imi imaginasem, la inaltimea asteptarilor mele.

Mai jos va prezint 2 poze, una cu minunatia de tort inainte de afi taiat si una cu bucata de tort a sarbatoritului. Am facut si eu poze cu asamblarea lui, dar nu le-am mai pus, aveti mai jos modelul dupa care m-am luat.

Multumesc pentru idee: Lila si Laura Sava!

Si pozele mele:

tort trenulet,aniversare tort trenulet,aniversare

L.E.S-a scris despre “Aburoasa” si aici.

3 responses »

  1. Vai ce bine a iesit! Felicitari!
    Ma bucur daca te-am putut ajuta, macar cu o idee :)
    Si nu in ultimul rand La multi ani prietenului tau!
    E foarte norocos cu tine alaturi ;)

  2. Multumesc pentru aprecieri! Sunt la inceputul “carierei” mele in bucatarie :)) si incerc tot felul de retete deosebite, care sa atraga atat papilele gustative, cat si privirea :) si ma bucur ca descopar astfel de idei la persoane ca voi!

  3. …si eu sint foarte mandra de tine! :P
    Arata foarte fain locomotiva ta, imi place ca e ciocolatoasa :))
    La multi ani sarbatoritului si la cat mai multe momente din astea “dulci” impreuna! :)

Lasă un răspuns

