[timp liber] 6 ani de Teatrul Masca, la Metrou!

Standard

Duminica, 08.11.2009, “Masca” a sarbatorit 6 ani de cand are spectacole la metrou! Am fost acolo, intrucat eu si prietenul meu suntem mari fani ai lor, mereu cand mergem la un spectacol ne umplem de energie. A fost ziua de nume a prietenului meu si, cautand ce surpriza sa ii fac, l-am adus in cadrul destul de insolit al unei piese de teatru la metrou marca “Masca”! La multi ani, de asemenea si lui Mihai Malaimare, care coordoneaza cu succes trupa de actori ai „Masca”!

Prietenul meu s-a bucurat foarte mult, mai ales ca nu banuia despre ce este vorba si ca a vazut mini-piesa de teatru din cadrul proiectului “Masca” – “Teatru de 2 minute”, de Laura Dumitrascu.
Asadar, am putut vedea “Geneza”, o idee ingenioasa prin care ne-au fost prezentate actele “Creatorului”, intr-un cadru mai iesit din comun – un cort negru in interiorul caruia lumina doar un neon. Am vazut pe rand cum din mainile personajului se nasc flori, fluturi, copaci si intr-un final omul si sarpele cel ispititor. Jocul “personajelor” in sceneta este foarte precis si frumos interpretat. Pentru mai multe detalii, accesati linkul spre canalul de Youtube al teatrului Masca. Initial am vrut sa pun propria inregistrare, dar am gasit pe canalul lor: Geneza

Dupa terminarea “Genezei” a inceput, in decorul amenajat de cei de la “Masca” la statia de metrou Unirii 1, spectacolul “Gardienii se intorc”. Au fost destui oameni care s-au adunat acolo, unii simplii calatori de sambata dimineata, altii curiosi si altii fani. Cat despre noi, desi mai vazusem “Gardienii se intorc”, am urmarit cu placere si zambetul pe buze inca o data o parte din spectacolul de la metrou.

Asa a inceput acum 6 ani.

Am descoperit teatrul Masca, mergand la o piesa in sala, la “Cafeneaua”, in iarna trecuta. Ne-au placut mult actorii, modul cum transmit energie publicului si modul cum joaca, imbinarea dintre teatru si fond muzical, car ea inceput sa aiba efect si la mine, melodiile alese pentru piese sunt foarte frumoase (desi marturisesc nu eram o mare fana a musicalurilor, insa ce face Masca imi place mult).

De atunci, am vazut piesele lor din parcuri toata vara si am ramas fani. Imi place curajul lor de a incerca sa faca piese mai putin conventionale si implicarea lor in multiple evenimente ce privesc Bucurestiul. A, si ce mai apreciez la ei este apropierea fata de public. Asta vara cand am fost la „Gardienii se intorc”, actorii faceau ture de parc salutand oamenii, iar ieri i-am vazut vorbind cu cei care se stransesera la metrou.

Va prezint mai jos afisul evenimentului si cateva poze din cele facute de noi ieri si va recomand cu caldura sa mergeti sa ii vedeti jucand. Programul pe luna noiembrie il gasiti aici.

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

One response »

  1. „Masca” si echipa ei reprezinta o adevarata definitie a teatrului. Este incredibil ce fac acesti oameni, care sunt ca si noi, cu telefoane, cu familii, dar care stiu sa transmita zambete celorlalti de langa ei. Consider transferul de zambete unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le poti face in viata! Mutzumesc! :-)

Lasă un răspuns

