[timp liber] Cocktail of weekend activities a la Springflower

Standard

In weekend am fost in cateva locuri in care am vazut lucruri interesante…
1. Stiam din timp de targul de handmade organizat de ILoveHandmade(www.ilovehandmade.ro) in care o serie de artisti ce realizeaza tot felul de bijuterii si frumuseti handmade au putut participa pentru a se face cunoscute/i.
Targul s-a desfasurat in curtea Palatului Sutu in perioada weekend-ului, unde mai era si un targ al anticarilor, de aceea a fost un pic cam inghesuit pe acolo, mai ales ca era destula lume doritoare sa vada si sa cumpere creatii handmade.
Poze de la eveniment se gasesc pe site.
Ma bucur ca organizatorii au putut oferi intrarea gratis si ocazia micilor creatori de accesorii handmade de a si expune munca si pasiunea.
Am luat si eu cateva carti de vizita si cateva idei de a lucra cu nasturei si margele.
Poate apar si pe site referinte despre toti participantii, gen blog sau site de prezentare, pentru ca cei care nu au fost acolo dar sunt interesati sa vada cine a participat, sa aiba accesul la aceste informatii.

2. Am fost, la recomandarea din „Adevarul de Seara”, citita de prietenul meu, la vernisajul de fotografie de la Sala Dalles – Made in Romania, cu fotografi realizate de Andrei Pandele.
Fotografiile au ca tematica prezentarea alb negru si color(in doar cateva fotografii) a Bucurestiului din anii ’70 pana prin ’94, ’95. Sunt surprinse locuri pe care acum le cunoastem asa cum le cunoastem..unele au ramas la fel, altele s-au metamorfozat destul de mult.
Dar, ceea ce mi-a placut mie mult a fost ca, pe langa surprinderea unor locuri sau peisaje ale Bucurestiului, este surprinsa realitatea sociala a acelor vremuri, sunt surprinsi oamenii asa cum erau ei atunci: de la statul la cozi interminabile si lucrul in fabrici, la imagini cu evenimente precum nunta sau imaginea unei mame plimbandu-si copilul prin ploaie. Faptul ca surprind realitatea sociala de atunci, le da acestor lucrari o nota de realism, parca vezi cum realitatea de atunci se misca sub ochii tai. Vernisajul este deschis publicului pana pe 27 octombrie 2009.
Am vazut imagini ale Bucurestiului de pe vremea cand abia ma nascusem si am vazut si imagini despre evenimente de care imi amintesc vag sau despre care mi s-a povestit. Mi-a placut, caci mie una imi place sa descopar cum era micro-lumea asta in care traiesc eu acum, inainte de a o descoperi cu proprii mei ochi.
Pe aceeasi tema, am vazut nu demult si expozitia de lucrari despre Bucurestiul vechi versus Bucurestiul nou, prezentata de asociatia Bucurestiul meu drag pe gardurile din exterior ale Palatului Sutu.

3. Pentru ca tot eram in zona, am intrat si la Libraria Noi si am descoperit un lucru foarte fain de care nu stiam pana acum sau nu il observasem. Se numeste „coltul economiei” si contine carti din diverse domenii reduse cu 60% pana la 80%…sunt carti cu noi cu mici defecte care sunt acum vandute la un pret acceptabil. De exemplu, am vazut mai demult o enciclopedie despre Big Bang si Univers foarte frumoasa, care costa 100 RON..acum e redusa cu 60%, ceea ce este super.
Tot in drumul prin oras am intrat si la Anticariatul Ex-Libris(str Doamnei, nr 23) si am gasit cateva carti pe care nu le-am mai vazut in alta parte. Noi, ce e drept pentru ca acest anticariat comercializeaza si carti noi, dar la preturi un pic mai mici…dar si carti la 2 lei(numere din revista National Geographic) sau 5 lei. Stiu ca sunt multe anticariate, dar mi-a placut Ex Libris pentru ca este mare si am avut ce vedea pe acolo.

Cam asta a fost incursiunea in weekend…de curand am aflat si de Zilele Filmului Hispanic ce se desfasoara zilele astea (9-15 octombrie 2009) la Cinema Studio de pe Magheru, nr. 29. Organizator este Institutul Cervantes, iar filmele sunt premiate sau nominalizate la diferite festivaluri.
Preturile variaza in felul urmator: cumpararea unui abonament pentru 4 bilete la filmele alese de tine costa 24 RON, iar cumpararea unui bilet la un film costa 10 RON/persoana. Informatia aceasta am luat-o direct de la cinematograf, caci pe programul oferit de institut nu erau scrise detalii legate de pretul biletelor.
Un program si o descriere a filmelor ce vor rula in aceste zile gasiti pe site-ul Institutului Cervantes.

Sper ca informatiile si parerile din blog sa va fie folositoare, o zi buna tuturor!

LE: Poze de la vernisajul „Made in Romania”

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

5 responses »

  1. Buna,

    Ne pare foarte bine ca ne-ai vizitat si ca ti-au placut expozantii nostri si multumim pt cuvinte :-) Referitor la referintele despre care spuneai, chiar vom posta pe site (probabil pana la sfarsitul saptamanii acesteia) scurte prezentari si linkurile tuturora celor care si-au expus lucrarile.

    Te astaptam sa ne vizitezi si la editiile viitoare ale targului si fii cu ochii pe site pt prezentarile expozantilor.

    Andra (Echipa ILoveHandmade)

  2. Multumesc, m-am gandit eu ca veti face prezentari si linkuri catre expozanti, sunt multi oameni care creaza handmade si merita sa fie descoperiti :)
    Si..la mai multe targuri!

  3. „Oameni si locuri”, asa se numea o rubrica la care scriam pentru revista falticeneana „Dumbrava minunata”. Ori eu regasesc in blogul tau un inceput de revista cultura bucuresteana, in care oamenii frumosi gasesc locuri frumoase pentru a-si petrece, util si placut, timpul liber. Keep up with the good work!!

Lasă un răspuns

